SEO Liberec – vše, co potřebujete vědět o konverzním poměru

Zajímáte se o SEO v Liberci? A víte, co jsou to konverze a proč je pro vás důležitý konverzní poměr? Možná důležitosti konverzí ještě pořád tak úplně nerozumíte. Jsou přece i jiné způsoby, jak zvýšit tržby. Proč se tedy zabývat konverzemi? To vám podrobně a na příkladech vysvětlíme v našem článku. Načerpáte také další cenné poznatky, díky kterým se budete v dané problematice lépe orientovat.

 

SEO je dlouhodobý proces, který vám nepřinese výsledky hned

Nepleťte si SEO s PPC reklamou. SEO nejde zaplatit a zapnout. Je to dlouhodobý proces, který se skládá z jednotlivých dílků, které do sebe musí perfektně zapadat. Pokud jste šikovní, PPC reklamu si nastavíte a spustíte i sami. Dobře optimalizovat web ale umí málokdo. Kvalitních odborníků je jako šafránu, když si ale budete mít štěstí, získáte za relativně málo peněz hodně muziky. Optimalizace je totiž z dlouhodobého hlediska velmi výhodná investice (podívejte se také, jak na vyhodnocení investic do SEO). Hned vám vysvětlíme, jakou roli v tom hrají konverze.

 

Co je konverze?

Konverze (anglicky “goal” nebo “conversion”) se dá popsat jako akci návštěvníka webových stránek. Touto akcí byl splněný některý z cílů webu. Jinými slovy díky optimalizaci se lidé dostali na vaše stránky a poté se přihlásili k odebírání newsletteru, vyplnil formulář, napsal recenzi, sdílel článek z vašeho blogu atd. Pokud vlastníte e-shop, hlavní konverzí je návštěvníkova objednávka. Z návštěvníka chcete vytvořit zákazníka.

 Nákup přes internet byl rok od roku populárnější již před počátkem pandemie. Dnes zažíváme doslova boom. Počet lidí, kteří nakupují online, se výrazně zvýšil. Zvýšil se ale i počet nových e-shopů. Máte nejen více potenciálních zákazníků, ale i větší konkurentů. O důvod víc, proč optimalizovat, nemyslíte?

 

Příklad z praxe

Pro lepší porozumění budeme chvilku počítat. Webové stránky mají  8 000 návštěvníků. Jeden kus zboží stojí 150 Kč. Konverzní poměr máte 0,5 %. Jaký je váš měsíční příjem?

Vypočítá se to podle tohoto vzorce: 8 000 × 0,005 × 150. V tomto konkrétním případě při konverzním poměru 0,5 % vyděláte 6 000 korun. Zvýšením konverzního poměru zvýšíte vaše příjmy.

 

Jak toho dosáhnout?

Je nutné provést celkovou analýzu vašich stránek. Musíte odhalit, proč lidé neuskutečňují objednávky, nechtějí vaše newslettery, odcházejí z vašich stránek a tak dále. Musíte jednotlivé problémy přesně identifikovat a následně odstranit.

 

Kde by mohl být zakopaný pes?

  1. Zákazníci – nevíte, kdo je vaše cílová skupina. Neznáte své klienty. Obsah musí být šitý vaší cílové skupině na míru. Poskytněte jim odpovědi na všechny jejich otázky. Používejte termíny a slovní zásobu, kterým budou rozumět. Pište srozumitelně a přehledně.
  2. Analýza návštěvnosti webových stránek – potřebujete zjistit, které stránky lidé navštěvují více a které méně. Máte na nejnavštěvovanějších stránkách umístěnou na viditelném místě výzvu k akci? Na to se často zapomíná nebo se výzva k akci podceňuje. 
  3. Nezajímavá vstupní stránka. Nudný text, podceněný SEO copywriting.
  4. Technické problémy – zobrazují se stránky správně ve všech prohlížečích a i v mobilní verzi? Načítají se rychle? Mobilní SEO nepodceňte.
  5. Zpětná vazba – ptejte se svým klientů, jak jsou spokojení. Poznatky z dotazníků, diskuzí prostřednictvím sociálních sítí, emailů apod. pro vás mají cenu zlata. Udržujte pravidelný kontakt s vašimi klienty a naslouchejte jim.

 

Jen vysoká návštěvnost nestačí

Výrazné zvýšení návštěvnosti vašich webových stránek je jen polovinou úspěchu.

Aby to bylo dokonalé, musí návštěvník dokončit konverzi.

Zvýšení konverzního poměru znamená zvýšení vašich příjmů.

V případě, že se vám nedaří poměr zvýšit, musíte odstranit překážky, které brání návštěvníkovi konverzi dokončit.

A jak jste na to vy? Pokud se na konverze podíváte z pohledu zákazníka, co vás osobně nejčastěji odradí od objednávky? Z jakých stránek mizíte rychlostí blesku a proč?