SEO garance – 3 důvody, proč je to absolutní nesmysl

SEO garance prostě neexistuje. Slovy básníka: “Bylo by to krásné.” Nicméně není to reálné, a pokud vám někdo vehementně nutí opak, měly by vám svítit všechny výstražné kontrolky, které máte. Konzultant nebo agentura, kteří slibují nesplnitelné, nejsou seriózní partneři. Pokud chcete konečně vědět, jak to tedy s tou garancí je, přečtěte si náš článek. V něm vám stručně vysvětlíme hlavní důvody, proč se pozice ve vyhledávačích nedají garantovat. Díky našemu článku budete také vědět, na co si při výběru agentury dát pozor, takže si na vás jen tak někdo nepřijde.

SEO garance je jen trik, kterým amatéři a podvodníci balamutí nováčky

Češi se zlepšují v počítačové gramotnosti a dovednostech. Dokonce se za posledních deset let zdvojnásobil počet IT expertů, i když i tak jich je stále žalostně málo. Nicméně lze v tomto odvětví zaznamenat celospolečenský pozitivní trend. Jenže, zkuste se vydat do ulic a zeptejte se náhodných kolemjdoucích, co jsou to konverze, jak zvýšit návštěvnost webu, jak napsat optimalizovaný popisek kategorie internetového obchodu, nebo jim rovnou položte zákeřnou otázku, co znamená SEO? Lidé, kteří se aktivně nepohybují v prostředí online marketingu či tvorby webových stránek, nebudou pravděpodobně vědět, která bije. Jenže dotazovaný může být třeba majitel kamenného obchůdku, který se pod tlakem pandemie vydal střemhlav do neznámého světa online shopů. Češi v době koronaviru nakupují víc online a on potřebuje začít prodávat rychle a tu přichází na scénu konzultant, který mu rychlý prodej přímo garantuje. Taková lákavá nabídka se přece neodmítá. Vy ji ale odmítnete a budete přesně vědět proč.

Jak se nenechat napálit?

  1. Podezřelá analýza klíčových slov – nejprve si řekneme, jak by to mělo vypadat správně. Agentura vypracuje analýzu klíčových slov na míru pro vaše podnikání. Divili byste se, ale není tomu tak vždy. Některé agentury si s klíčovými slovy moc nelámou hlavu, nebo rovnou nechají klienta, ať jim je navrhne sám a pak mu jen pošlou fakturu. Najít slova, na kterých není obrovská konkurence, není jen tak. Laik to určitě nezvládne. Takže pravidlo číslo jedna zní: “Vy klíčová slova nehledáte, to je práce agentury, které za to platíte.”
  2. Magická formule “dostaneme vás na první místo ve vyhledávačích” – je vůbec možné být na prvních místech na Googlu? Ano i ne. Ha, to je šalamounská odpověď, že? Nehledejte za tím ale žádné záhady. Velmi zjednodušeně vysvětleno, Google přizpůsobuje vyhledávání osobě, která právě hledá na základě uložené historie vyhledávání, geografické polohy, aktivitě na internetu atd. Pro tu jednu danou osobu můžete vyskočit na prvním místě. Neexistuje ale “univerzální” první místo pro všechny hledající, protože to, co se zjeví vám na prvním místě, se někomu jinému s jinými zájmy a historii zjeví třeba až na druhé straně. Jiná situace je na Seznamu, kde se výsledky jednotlivým uživatelům nepřizpůsobují jako na Googlu.
  3. Velkorysé služby zdarma – “zadarmo ani kuře nehrabe”. Slibují vám, že pokud vás do půl roku nedostanou na první pozice v Googlu, tak jim nemusíte platit? A vy jim věříte? Pokud před skončením časové lhůty přijdou s klíčovým slovem, které čirou náhodou obsahuje vaše jméno, tak na té první straně samozřejmě budete a hned zaplatíte mastnou fakturu. Dostat vás na první stranu přes klíčové slovo, na které se zaměřuje konkurence, to je teprve kumšt a rozhodně ne levný, protože za ním je spousta hodin tvrdé práce. 

Podvodník nepracuje, jen posílá tučné faktury

Mají to velmi dobře vymyšlené. Pokud nejste z oboru, máte dost svých vlastních starostí s vlastním podnikáním a správné vyhodnocení investic do SEO je pro vás obtížné. Jako laik nemáte moc možností, jak si ověřit, že jejich strategie funguje. Pokud vám agentura posílá faktury bez bližšího popisu provedených úkonů, máte právo se ohradit a požádat o podrobný rozpis. Neplaťte faktury, kde najdete na jednom řádku “SEO služby” a vedle toho pětimístnou cifru.

Agenturu vybírejte velmi pečlivě

Pokud chcete opravdu zvýšit návštěvnost vašeho webu, dejte si pozor na obvyklé triky neseriózních konzultantů.

Upozornili jsme na nejčastější nešvary. Teď už víte, že SEO garance jsou jen plané sliby.

Nenechte se na ně nalákat. Vaše peníze byste doslova vyhodili oknem ven. A pokud náhodou zvažujete, že se pustíte do optimalizace na vlastní pěst, vyzkoušejte třeba tyto SEO tipy.

Našli jste dobrou agenturu hned na poprvé? Jak se změnilo vaše podnikání od počátku spolupráce? 

Budeme rádi, když se s námi podělíte o vaše zkušenosti a přidáte i své osobní tipy.

 

Renata Slaná