Tvorba webových stránek je nezbytnou součástí prosperujícího podnikání

Tvorbou webových stránek získáte: 

  1. Pozornost zájemců o vaši nabídku
  2. Více spokojených klientů (nových a stálých)
  3. Prosperující podnikání

Jak si můžete sami vytvořit webovou stránku? 

Webovou stránku si můžete vytvořit sami, aniž byste museli být IT odborníci. Na internetu naleznete sadu šablon, pomocí kterých vytvoříte vaše webové stránky z velké části podle vašich představ. Existují redakční systémy, které vyvinuli testeři z celého světa a jsou pro zdarma. Pokud si tyto systémy nainstalujete , nemusíte nic programovat, pouze se do nich přihlásíte svým heslem a vkládáte a upravujete obsah, který se zobrazuje na vašich webových stránkách. Musíte pouze doinstalovat šablonu, která webu dodá vzhled a umožní pracovat se zobrazováním obsahu. Nejpoužívanějším redakčním systémem je WordPress. Po vytvoření webu si budete muset registrovat doménu (URL adresu vašich webových stránek) a poté zřídit webhosting. Webhosting je úložištěm, kde jsou vaše stránky uloženy. Pokud někdo zadá adresu vašich webových stránek do internetového vyhledávače,  ten díky známé URL adrese návštěvníka přesměruje na úložiště, kde vaši webovou stránku najde. Přijde vám to složité? Netroufáte si web vytvořit? Existuje jiné řešení.

Web si můžete nechat vytvořit odborníky na míru dle předem určených kritérií. Abyste byli s výsledkem spokojeni, musíte jim předat co nejvíce informací. Prvním krokem bude schůzka s agenturou. Během ní si předáte potřebné informace (vaše činnosti, směřování do budoucna). Odborníci zanalyzují stav stávajících webovek (máte-li je) a provedou rozbor hlavních slov, konkurenčního prostředí, klientů a dlouhodobých vstupních a výstupních informací. Výsledkem rozboru je odhalení slabin a jejich eliminace. Odborníci také navrhnou základní stavební architekturu. Cílem je, aby web byl pro klienty přehledný. Vytvořená architektura je důležitá dále pro textaře, grafiky, testery či webové architekty. Architektura webu zahrnuje kromě projektu hlavní stránky i návrh titulků jednotlivých stránek a článků. Cílem je přehlednost a srozumitelnost, nicméně nesmí být opominuta ani optimalizace pro vyhledávače. 

Pokud “webovky” ještě vůbec nemáte, odborníci vám nastaví koncept webu na základě vašeho obchodního směřování. Design musí odpovídat vašemu podnikání a podílet se na generování výdělku. Dále vytvoří vzhled na míru v počítači, telefonu i tabletu. Postarají se o texty, kterými se budete prezentovat. Ty musí přitáhnout pozornost a směřovat k zakoupení služeb či výrobků.

Dalším krokem bude vytvoření grafiky. Grafika předurčuje, zda návštěvník se stane vaším klientem, nebo web opustí bez čehokoliv dalšího. Díky ojedinělé grafice navíc podpoříte vaši obchodní značku, kterou budou klienti dobře znát. Platí, že dobrá značka vás odliší od konkurujících webů.  

Další fáze je naprogramování webu. Jde o to, aby byl uživatelsky dostupný a bylo možné ho udržovat a měnit dle požadavků klientů. Odborníci prostě ověří technické parametry, funkční stránku a dostupnost klientům na různých přístrojích a prohlížečích. 

Poté co weby uvedou ze zkušebního do ostrého provozu, budou zkoumat efektivitu. Měřením zjistí, zda provozovaný web naplnil určené požadavky definované v primárních fázích spolupráce s klientem. 

Finální podoba webu je pro odborníky často začátkem pro další práci. Kvalitně připravené stránky přitáhnou návštěvníky. V tomto okamžiku nastává další práce spojená s propagací. Marketingem získáte další klienty, zregulujete  náklady a zvýšíte svůj zisk. Součástí úspěchu je i dobře promyšlená a provedená reklama, s kterou vám odborníci také mohou pomoci. V jakém případě i byste se do tvorby webu pustili sami a v jakém byste raději zaplatili profesionála? Napište nám komentář!