Trh s nemovitostmi je dnes hotovým zlatým dolem, ale prosadit se na něm jakožto realitní portál je úkol nadmíru obtížný. Nikoliv ovšem nemožný – pokud máte k ruce Topranker. Recenze našeho klienta a výsledky práce, které jeho web eurobydleni.cz katapultovaly mezi přední realitní servery v zemi, vám nyní představíme v následující studii SEO.
Jak vypadal web klienta v momentě, kdy oslovil Topranker?
Nepříliš dobře. Ve chvíli, kdy nás klient kontaktoval, byl jeho web v déle než rok trvajícím úpadku návštěvnosti. Měsíčně registroval pouze 36 524 návštěv, což nebylo na web s celorepublikovými ambicemi mnoho.
Naše první analýza následně vyjevila hlavní příčiny tohoto neutěšeného stavu.
- Na webu byla řada neindexovaných stránek, stránek bez obsahu, případně stránek s obsahem nízké kvality.
- Web měl nepropracované vnitřní odkazování. Na jedné stránce se často opakoval tentýž odkaz; vnitřní odkazování pak nerespektovalo hierarchii důležitých stránek tak, aby pomáhalo jejich růstu.
- Vstupní stránky nebyly optimalizovány.
- Nebylo podniknuto nic k vylepšení obsahu zobrazeného ve vyhledávači po zadání konkrétního dotazu. Žádné rich snippets (o jejich důležitosti si více přečtete například zde), žádné optimalizované a informační metatagy.
- Indexovaly se také duplicitní, technické a další zbytečné stránky.
- Web nebyl uživatelsky přívětivý a bylo na něm jen málo prvků, které by dokázaly upoutat pozornost návštěvníků a přimět je na webu setrvat a dále jej prozkoumávat.
- Web neměl SSL certifikát
- Odkazový profil webu byl nevyrovnaný a tvořen převážně komerčními anchory.
Co bylo třeba podniknout k nápravě?
Nejprve jsme důkladně zanalyzovali odkazový profil klienta, provedli technickou analýzu webu a také identifikovali vhodná klíčová slova, na jejichž základě budovat obsah webu. Podívali jsme se také na to, co stojí za úspěchy klientovy konkurence.
Následně jsme se pustili do práce; jako první přišly na řadu ty věci, které mohly v krátkém čase a s co nejmenším úsilím přinést ty nejlepší výsledky.
Proto jsme s pomocí speciálního algoritmu vylepšili a zautomatizovali vnitřní odkazování a zároveň odstranili ty z existujících odkazů, které vedly na stránky, jež jsme nechtěli mít zaindexovány. Indexování jsme také zakázali u technických a duplicitních stránek. Pro snazší indexaci webu jsme vytvořili i mapu stránek.
V důsledku toho začaly vyhledávače indexovat ty stránky, na nichž skutečně záleží. Takové stránky jsme zároveň doplnili kvalitním obsahem, který odpovídá návštěvnickým očekáváním.
Zároveň jsme stránkám upravili meta tagy a přidali také rozšiřující označení, abychom zvýšili počet prokliků z vyhledávání.
- Přešli jsme také na rychlejší hosting a vylepšili ukládání dat do paměti cache pro rychlejší načítání webu
- Pro web jsme obstarali SSL certifikát (pokud vás problematika SSL zajímá, více se můžete dočíst zde).
- Smazali jsme nefunkční odkazy na klientův web
- Několika dalšími drobnostmi (například navrhováním podobných nemovitostí) jsme ještě vylepšili uživatelskou přívětivost stránek.
Výsledky se dostavily v míře více než hojné
Již první výsledky z počátku roku 2019 ukazující růst návštěvnosti i zaindexovaných klíčových slov přinášely uspokojivý obrázek, jak můžete vidět na obrázku níže.
Tím to ale celé teprve začalo…Koncem měsíce května 2021 se klientův web probojoval mezi první desítku výsledků ve vyhledávačích pro TOP 1000 relevantních klíčových slov hned v 95% případů! Z 56% pak obsadil dokonce první trojku výsledků, jak dokládá graf níže.
Závěr naší případové studie SEO pak nechme doříci samotného klienta.
Ing. Šulc Marek
Eurobydleni.cz
Náš web měl dlouhodobý problém s klesající návštěvností, spojený s přechodem na responzivní verzi i s nízkou kvalitou služeb původní SEO agentury. Potřebovali jsme ukončit pokles návštěvnosti a vrátit se na naše původní pozice, případně je i překročit.
Naše hledání vhodné agentury začalo zadáním klíčového slova „SEO optimalizace“ do Google vyhledávače. Z výsledků hledání jsme vyřadili všechny placené reklamní odkazy a nechali pouze výsledky přirozené. Takto jsme prošli první 3 stránky výsledků. Z těchto jsme vyškrtali všechny velké nebo příliš známé agentury, především kvůli předpokládané ceně. Tím nám zbylo cca 10 vhodných výsledků. Všech 10 jsme oslovili emailem, kde jsme popsali náš problém, a počkali si na odpovědi, zda problém vidí, umí jej vyřešit a mají zájem spolupracovat. Na základě odpovědí nám zbyly 3 společnosti, s nimiž jsme se osobně sešli. Ve finále padla volba na společnost Topranker
Žádnou ze společností, které jsme oslovili, jsme předem neznali. Výběr byl tedy tak trochu risk. Topranker jsme nakonec zvolili z mnoha důvodů. Ten nejzásadnější byl, že jsme plánu Toprankeru nejvíce věřili. Byli jednoduše schopni pojmenovat problém a nastínit řešení. Navíc si myslím, že hodně dělala určitá míra empatie, skromnosti, rozvahy a slušnosti v projevu.
Po Toprankeru jsme chtěli skutečně jen klasické SEO, tj. on/off page faktory. Nechtěli jsme SEM, PPC nebo soc. sítě. Faktem je, a s tím musí každý počítat, že chyba je vždy na jeho straně. Spousta chyb se skrývá v drobných detailech. Nebojte se podstoupit všechny změny, a to velmi důsledně. Aplikovaným změnám důvěřujte.
U klasického SEO ale nikdy nečekejte změnu okamžitě. Tu můžete očekávat až po několika měsících. Měli jsme jakési svoje interní představy, jak by takováto změna měla vypadat. Spolupráce a starost o SEO vedlo k několikanásobnému zvýšení návštěvnosti přirozenou cestou. Společnost Topranker splnila naše představy beze zbytku a dokonce je i překročila. Navíc s finančním budgetem, který od nás měla. Forma a výsledky, jakož i komunikace a spolupráce byly jednoduše výborné.
Služby Toprankeru můžu doporučit všem, kteří to se svým projektem myslí vážně a chtějí ten nejlepší poměr ceny a výkonu. Pokud si do SEO nemůžete dovolit investovat statisíce, svěřte se do rukou právě Toprankeru! I s ekonomicky úsporným budgetem dosáhnete velmi dobrých výsledků!