Registrace e-shopu do katalogu pro úspěšný byznys

Pokud jste majiteli online prodejny, která vaše zboží příliš dobře neprodává, obvykle to znamená, že jen není dostatečně navštěvována. Malý počet zákazníků pak  znamená i malý počet objednávek. Konverzi a tím pádem i ziskovost můžete zvýšit pomocí registrace eshopu do katalogů na internetu. Prozkoumejte níže uvedený přehled dvou druhů platforem, kde vaše produkty objeví noví potenciální zájemci.

Proč není vaše zboží bez registrace e-shopu do katalogu vidět

Má-li jít váš sortiment na odbyt, pak samotná existence e-shopu nestačí. K úspěšnému virtuálnímu podnikání potřebujete také registraci e-shopu do takzvaných zbožových katalogů. Na těchto specializovaných portálech si mohou klienti srovnat stejný druh zboží podle jeho ceny a dalších kritérií v různých e-shopech. Pro zákazníky je taková možnost pochopitelně výhodná a katalogy zboží díky tomu patří mezi nejvíce frekventovaná místa v síti, podobně jako je tomu u velkých nákupních center ve fyzickém světě. Další bod pro vás představuje ještě registrace e-shopu do katalogů firem. 

Nejoblíbenější zbožové online katalogy pro český trh

Před registrací vašeho e-shopu do nabídkových katalogů si nejprve ujasněte, kde a komu hodláte prodávat. Některé produkty lze totiž obchodovat jen lokálně, některé celorepublikově a někteří online podnikatelé mohou expandovat i do zahraničí. Podle toho si volíte adekvátní katalog. My se v článku pro názornost zaměříme na registraci typického českého e-shopu do republikových katalogů. Přímo v administraci si za tímto účelem vygenerujte datový soubor zvaný XML feed, který obsahuje informace o vašem zboží. Pak odkliknete povel zaregistrovat a registrace proběhne automaticky. Dále si k ruce připravíte vaše fakturační údaje a dokončíte vstup na náš nejpoužívanější internetový “supermarket” Zboží.cz.

Podobným způsobem provedete registraci eshopu do katalogu Heureka.cz. Díky tomu se vaše produkty zároveň objeví i v méně navštěvovaných katalozích typu NejlepšíCeny.cz, SrovnaníCen.cz a SeznamZbozi.cz. Třetí eso v rukávu představuje vaše dohledatelnost na Googlu, konkrétně na Google for Retail. Tímto způsobem rázem oslovíte početnou skupinu klientů.

Registrace eshopu do katalogu firem

Profit vám zlepší rovněž vložení vaší online prodejny do několika funkčních oborových firemních katalogů. Tím stimulujete váš prodej v tom smyslu, že vylepšíte úroveň optimalizace webu a obsadíte více navštěvované pozice ve vyhledávačích. Z těchto důvodů zaevidujte váš e-shop do nejpoužívanějšího katalogu Firmy.cz a zvažte při tom podrobnější placenou verzi. Další přínosnou platformou je Najisto.centrum.cz. Máte-li kromě virtuální i kamennou provozovnu, neváhejte ji zaregistrovat do Google Places. Díky tomu se zobrazí přímo na mapách Googlu. Během registrace eshopu do katalogů firem si vyhrajte s nadpisem a popisem tak, aby lidi zaujal.

Sečteno, podtrženo, chcete-li mít stabilní obchodní pozici, začněte výběrem profesionálního e-shopu. Najměte si odborníky, kteří vám dodají platformu s administrací přizpůsobenou jeho snadné registraci do zbožových katalogů. Nezbytná každodenní aktualizace vaší nabídky se pak děje automaticky. Kromě toho si vyberte takovou agenturu, která vám virtuální obchod rovnou optimalizuje pro vyhledávače. To znamená, že ho získáte včetně registrace e-shopu do obou druhů relevantních katalogů. Navíc budete mít díky optimalizaci textového obsahu zajištěny i přední pozice ve fulltextovém vyhledávání. Pokud se řadíte mezi laiky na poli internetového marketingu, nechte celou tuto práci s klidným srdcem odborníkům. Ušetříte si čas, starosti i finance. Případné otázky na nás směřujte přes komentáře, ať se v síti jako obchodníci etablujete co nejdříve. 

Renata Slaná