SEO v Hradci Králové dělá řada agentur, konzultantů a specialistů. O optimalizaci máte zájem, protože chcete vaše stránky zviditelnit. Potřebujete zvýšit návštěvnost a doufáte, že v dlouhodobém časovém horizontu se vám zvýší i tržby. Čas hraje v optimalizace podstatnou roli. Narazíte ale i na “odborníky”, kteří vás budou přesvědčovat o opaku. Vyšvihnout se rychle na přední místa je možné. Otázka je, zda je to bezpečné?
Odpověď najdete uvnitř našeho článku.
SEO má svá pravidla. Stačí je jen dodržovat
“Dostaneme vás na první pozice v rekordně krátkém čase.” Zní to hezky, ale za líbivými slovíčky se většinou skrývá neetická a zakázaná technika. Google i Seznam je odhalí, než byste řekli švec. Zakázané techniky fungují, ale mají jepičí život a odpověď vyhledávačů na sebe nenechá dlouho čekat. Podle stupně provinění, přichází tvrdý trest. Ve většině případů jsou to tresty naprosto zasloužené. Nasekat pořádnou paseku můžete ale i nevědomě. Výsledek je stejný v obou případech. Jaké poučení z toho plyne? SEO není PPC. První výsledky se dostaví nejdříve za několik měsíců v závislosti na výši vašeho rozpočtu. A ještě přidáme i dobrou radu. Nikdy nedejte na podezřelé a nic neříkající slogany, které vám slibují hory doly do týdne.
Co se stane, když vaše stránky vyhledávač penalizuje nebo rovnou zabanuje?
Záleží na stupni vašeho provinění. V tomto ohledu jsou vyhledávače vcelku spravedliví soudci. Za malý prohřešek dostanete malý trest. Vyhledávač vás penalizuje. Propadnete se o pár pozic níže. Při větším provinění o pár desítek, ale i stovek pozic. Pokud překročíte všechny únosné meze, vyhledávač zařídí, aby vás už nikdy nikdo nenašel.
V praxi to vypadá následovně. Zakázaná technika zvýší návštěvnost. Vy se chvilku radujete a pak přichází pád. Návštěvnost vám prudce klesne s ní samozřejmě i tržby a vy nějakou dobu dumáte, co se stalo. Konečně přijdete na to, že jste penalizováni nebo máte ban. Sami si s tím neporadíte. Budete si muset najmout odborníka. Ten si jen za diagnostiku řekne v průměru okolo 10 000 Kč. Odstranění vás vyjde na několik desítek tisíc.
Naštve to o to víc, pokud jste v tom nevinně. Jen jste si vybrali nepoctivého konzultanta, který zklamal vaši důvěru a s vidinou snadného zisku vám ve své podstatě zrušil web. Náhrady škody se v tomto případě jen tak nedočkáte, i když na ni máte právo. Raději nic neriskujte a spolupracujte jen s ověřenými odborníky.
Co patří mezi zakázané techniky:
- Cloaking – obsah je cíleně upravován, aby zvyšoval ranking. Vyhledávač vidí text a odkazy, které člověk nevidí. Toho lze dosáhnout tak, že má text i pozadí stejnou barvu nebo je velikost písmen 0. Google i Seznam ale tuto techniku dokážou rychle odhalit a takto nastavené stránky penalizují.
- Keywords stuffing – děje se to cíleně i nevědomky. Jde o nadměrné užívání klíčových slov. Ideální je držet se přísloví: “Všeho moc škodí.”
- Duplicitní text – nejde jen o plagiátorství. Zkopírovaný text je tabu za všech okolností. Duplicitní mohou být i podobné texty. Duplicita je častým problémem e-shopů, které mají stovky nebo tisíce produktů. Proto penalizace řeší i známé značky. Otextovat tisíce produktů je tedy z hlediska SEO opravdová výzva. Prodej přes e-shopy bude i nadále posilovat, byla by škoda, kdybyste se poškozovali zbytečnou penalizací.
- Hidden links – česky skryté odkazy. Opět se cílí na robota, protože odkazy vidí pouze on.
- Article spinning – jeden článek se různě přepisuje pořád dokola za účelem indexace obsahu ve vyhledávačích. Nejedná se o copywriting. Jde jen o to vytvořit neduplicitní text.
Nesnažte se nic cíleně popohnat. Následky by mohly být likvidační
V SEO se vyplácí hrát podle pravidel. Vyhledávače jsou v tomto ohledu nekompromisní.
Zakázané techniky do profesionální optimalizace nepatří.
Jak se k této problematice stavíte vy? Dáváte si pozor, nebo se případných postihů ze strany vyhledávače nebojíte a příliš to neřešíte?
Budeme se těšit na vaše odpovědi.