Praha prodej nebytových prostor – tipy a rady, jak prodat co nejvýhodněji

Chystáte se prodat nemovitost v Praze? Prodej nebytových prostor se vám vyplatí, pokud dokážete vaši nemovitost vnímat v širších souvislostech. Do této kategorie spadají kanceláře, provozovny služeb, prodejny, sklady a tak dále. V minulosti sloužily určitému účelu, popřípadě mu slouží i v současnosti. V budoucnosti se ale mohou využívat zcela jinak. Přečtěte si, jak efektivně podpořit prodej nebytových prostor.

Prodej nebytových prostor má svá specifika

Pokud prodáváte byt nebo dům, stačí vytvořit atraktivní inzerát, který nejlépe opatříte profesionálními fotografiemi interiéru a exteriéru. Patřičnou pozornost si zaslouží i pečlivá příprava nemovitosti před prohlídkami. Byty a rodinné domy jsou určeny k bydlení. Jejich účel je tedy naprosto jasný. Kupec nepotřebuje žádnou vizualizaci ani plány. To je také hlavní rozdíl mezi prodejem bytových a nebytových prostor.

 

Zájemce musí mít jasnou představu, jak daný prostor využít

Někteří kupci jsou již před prohlídkou perfektně připraveni a mají už v hlavě plán, jak dané prostory komerčně využít. Takto dokonalý zájemce, je ale spíše výjimkou. Ne všichni kupci si dokážou představit a vizualizovat všechny možnosti, které by se daly realizovat. To je také důvod, proč byste měli být na prohlídky připraveni hlavně vy. Co všechno byste měli zájemcům odprezentovat?

  • Návrhy a plány (3D vizualizace) možných řešení.
  • Návrhy rekonstrukcí a způsobů využití.

 

Nemusíte investovat do několika profesionálních vizualizací. Výše investice by se měla odvíjet od celkové ceny nemovitosti. Jinými slovy se vám to musí hlavně vyplatit. Vaše úsilí vám významně rozšíří portfolio potencionálních kupců. Propracovaná strategie prodeje vám navíc ušetří nejen spoustu času, ale také peněz.

 

Hlavní výhodou je multifunkční využití

Nezáleží na tom, zda je nabízená nebytová nemovitost nová, čerstvě po rekonstrukci, nebo před rekonstrukcí. Pro valnou většinu nemovitostí tohoto typu je typické, že je lze flexibilně využít k různým účelům. Pokud z jakéhokoliv důvodu nechcete, nebo nemůžete investovat do profesionálních plánů a návrhů, můžete se alespoň sami zamyslet, jak by se daný prostor dal využít. Myslete na detaily. Zohledněte lokalitu a občanskou vybavenost v okolí. Asi nemá smysl přesvědčovat kupce, že si může otevřít kadeřnictví, když široko daleko nejde nikde zaparkovat. Vaše návrhy musí být logické a věrohodné. Nesnažte se vymyslet řešení za každou cenu.

Můžete sice investovat do nákupu pozemků, aby měl budoucí majitel k dispozici parkovací místa, nicméně pokud nemáte s prodejem nebytových prostor žádné zkušenosti, bez porady se zkušenými prodejci se do velkých investic raději nepouštějte.

A co covid? Snížila se vlivem pandemie poptávka?

Pandemie samozřejmě ovlivnila i trh s tímto typem nemovitostí. Řada zaměstnanců se musela přesunout na home office, což logicky vedlo k poklesu poptávky po kancelářích. Nejvíce se tato situace projevila právě v hlavním městě. Důvodem je nejen covid, ale také fakt, že v Praze vzniká ročně nejvíce kanceláří v zemi. Je pravděpodobné, že dojde ke snížení nájmů a nějaký čas bude o kanceláře menší zájem. Je možné, že část firem přejde na úplný home office. Pandemie není zatím zcela u konce, bylo by tedy neuvážené panikařit a dělat unáhlené závěry.

 

Konzultujte s odborníky

Úspěšný prodej nebytových prostor závisí na mnoha faktorech.

Nejdůležitější je důkladná příprava a představení možných řešení potenciálním kupcům.

Zohledněte velikost, lokalitu, dostupnost a občanskou vybavenost v okolí.

V případě, že budete chtít do prodeje investovat větší finanční obnos, raději se předem poraďte se zkušeným prodejcem a architektem.

Proč chcete prodávat? Ztratili jste kvůli restrikcím nájemníky? Popadnete nářadí a budete před prodejem rekonstruovat, nebo přenecháte rekonstrukci novému majiteli?

Renata Slaná